Projektnapok
Az élményszerő tanulás és a megtapasztaláson alapuló ismeretszerzés fontosságát szem előtt tartva egyrészt ünnepekhez, jeles napokhoz kötődő alkalmakkor, illetve a szabadtéri programok megvalósítására alkalmas tavaszi hónapokban projektnapokat szerveznek pedagógusaink. Ezeken a napokon sokrétű tevékenység segíti a diákok szokásostól eltérő tanulását, könyvtári órák, tanulmányi kirándulások, városi séták az identitás pontok beépítésével, közösségépítő foglalkozások és különféle sportprogramok.
Jó alkalom nyílt a helyes közlekedésre nevelésre, a viselkedéskultúra formálására, az intézményegységek diákkapcsolatainak elmélyítésére.
A napok programjaiba beépítésre kerülnek a történelem, földrajz, környezet- és természetismeret, rajz, technika, ének, hon- és népismeret, tánc és dráma, valamint a magyar és német/angol tantárgyak tapasztalatszerésen alapuló tananyagtartalmai.
Az osztályok a napok végén prezentációs anyagot is készítenek élményeikről.
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Erzsébet Táborok
Erzsébet a Kárpát-medencei Gyermekekért Alapítvány
v 2022. szeptember Ottalvós Erzsébet-tábor - Zánka
v 2022. június Napközi Erzsébet-tábor – Gorkij úti egység, Alkotmány úti egység
v 2021. június Napközi Erzsébet-tábor – Gorkij úti egység
v 2018. augusztus Ottalvós Erzsébet-tábor - Fonyód
v 2017. augusztus Ottalvós Erzsébet-tábor - Zánka
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Határtalanul!
v 2018 – Horvátország
HAT-18-01-0491
Magyar történelmi és kulturális kincsek nyomában, Horvátországban
v 2017 – Románia
HAT-17-01
Székelyföld kincsei - Sóvidék
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
RSZTOP-2.1.1-16-2017-00001 azonosító számú „Alapvető fogyasztási cikkek biztosítása szegény gyermekes családok számára” (hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű, 1-8. évfolyamon tanulók részére)
A projekt keretében ingyenes tanszercsomagot kapnak a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosultak, preferáltan a hátrányos helyzetű tanulók.
Ebben a tanévben iskolánk 23 tanulója részesült ebben a juttatásban. A projekt az Európai Unió támogatásával valósul meg.
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
TÁMOP-3.1.4.C-14
Társadalmi Megújulás Operatív program
Innovatív iskolák fejlesztése 2. ütem
A projekt címe: Közösség és természet a Mosonmagyaróvári Fekete István Általános Iskolában (2015.05.01.-2015.10.31.)
Támogatás összege: 11 968 143 Ft
A projekt keretében 12 db program valósult meg, úgy, mint:
- Környezetvédelmi tábor,
- ÖKO-nap (kerítésfestés)
- Nyelvi vetélkedők (német, angol nyelvű),
- Pályaválasztási hét, (gyárlátogatások: AUDI, SMR, AMB)
- Egészségnap
- Labdarúgó bajnokság
A projekt keretében szervezett programokon résztvevő tanulók száma: 270 fő
A projekt keretében továbbképzésen részt vett pedagógusok száma: 4 fő
Számos sporteszközzel, görkorcsolyával, kerékpárokkal, társasjátékokkal, irodai eszközzel gazdagodott intézményünk a projekt jóvoltából.
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
TIOP-1.1.1-12/1-2012-0001
A digitális leszakadás megállításában, illetve az esélyegyenlőség megteremtésében elengedhetetlen az oktatás modern eszközrendszerének és alkalmazásoknak használatorientált megjelenése. A TIOP-1.1.1-12/1 és KMOP-4.6.1/D-13-2013-0001 „Intézményi informatikai infrastruktúra fejlesztése a közoktatásban” kiemelt projektek célja a versenyképes tudás megszerzéséhez szükséges kulcskompetenciák fejlesztéséhez és az ismeretek átadásához szükséges infokommunikációs (IKT) infrastrukturális feltételek megteremtése, figyelembe véve a köznevelési intézmények eddigi tapasztalatait és igényeit, illetve a sajátos nevelési igényű és nemzetiségi oktatásban részt vevő tanulók integrációját célzó erőfeszítéseket is.
A projekt keretében interaktív táblát, laptopot, projektort és kiegészítőit kapta iskolánk.
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
TÁMOP-3.1.4.B-13/1-2013-0001 „Köznevelés az iskolában” - Partnerség és Hálózatosodás modul – közösségi tér
A modul által tervezett programok és események lehetőséget biztosítanak az intézmény számára az eddigi társadalmi kapcsolataik minőségileg új szerepbe helyezésére, a meglévő partnerkapcsolatok, az ezek alapján alkalmazott együttműködési formák, programok, rendezvények tudatosabb, folyamatos és rendszeres megvalósítására. A partnerkapcsolati együttműködések jelentős szerepet töltenek be mind a fiatalok személyiségfejlődésében, mind pedig a társadalmi szereplők példamutatásában, az emberi kapcsolatok, az együttműködések közösségi értékteremtésében. A modul célja elérni, hogy a társadalmi szereplők az iskolát közös ügyüknek tekintsék.
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
TIOP-1.1.1.-07/1-2008-1145
A támogatás célja és háttere
A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program 1. számú prioritása az oktatási infrastruktúra fejlesztését támogatja. A prioritás egyik kiemelt célja az iskolarendszerű oktatás informatikai fejlesztése, az ún.„Intelligens iskola” létrehozása, amely elsősorban az informatikai infrastruktúra fejlesztésére koncentrál. Az „Intelligens iskola” program nemcsak az informatikai készségek, hanem – a többi közismereti tárgyba beépülő Infokommunikációs Technológia (továbbiakban: IKT) – támogatású pedagógiai módszertan által – a többi kulcskompetencia fejlesztéséhez szükséges infrastruktúrát is jelentős részben biztosítja. A fejlesztés így minden közoktatási intézmény (kivéve óvodák) számára egységes alapinformatikai infrastruktúrát biztosít, mely nélkülözhetetlen feltétele a kompetenciaalapú oktatás elterjesztésének és hozzájárul a területi különbségek mérsékléséhez és kiegyenlítéséhez.
Az informatikai eszközök beszerzésének pályáztatása két körben valósult meg, a második pályázati kiírás 2009-2013 között jelent meg.
Részcélok
A TIOP 1.1.1 támogatás közvetlen célja az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciáinak fejlesztéséhez szükséges, egyenlő hozzáférést biztosító IKT infrastruktúra megteremtése Magyarországon (kivéve a Közép-Magyarország Régiót):
- A közoktatási intézmények (kivéve óvodák) számítógép állományának korszerűsítése a pedagógiai, mérés-értékelési, valamint adminisztrációs feladatok igényeinek megfelelő infrastruktúra kialakítása érdekében, (iskolai munkaállomások számának növelése – 10 tanuló/PC – 28 munkaállomás)
- Tantermek 40%-ának ellátása Internet hozzáférési képességgel rendelkező interaktív prezentációs eszközökkel (9 tantermi csomag = interaktív tábla + projektor + számítógép)
- A közoktatási intézmények (kivéve óvodák) legalább 20%-a esetében web-alapú szolgáltatások kialakításához szükséges infrastruktúra támogatása (Alkalmazás szerver csomag = szerver + tűzfal + szünetmentes tápegység + alkalmazásszintű szerver-szoftver - központi levelezés, fájl-szerver, alapoperációs rendszer, központi portál, dokumentumtár stb.)
- Mérés-értékelési programok futtatásának lehetővé tétele a szükséges eszközpark biztosításával (Szavazó csomag = 1 csomag maximálisan 30 db egységet tartalmaz.)
- A sajátos nevelési igényű tanulók – különösen a gyengén látók, hallássérültek, mozgássérültek, tanulási nehézséggel küzdők – integrált oktatását segítő speciális IKT eszközök biztosítása.
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Cernet
Két tanéven keresztül (2000/2001. és 2002/2003.) vett részt iskolánk egyik osztálya (26 fő) a CERNET oktatási együttműködési projektjében.
A 2000/2001-es tanévben a bécsi Hauptschule (1120 Wien, Singrienergasse 23.) egy felső tagozatos osztályt keresett, akivel megvalósíthatja az elnyert pályázati projekt magyarországi részét. Téma: "Kulturális örökség, kortárs kultúra, képzőművészet és építészet".
A 2002/2003-as tanév projektjének témája: "Közös folyónk a Duna" - nyelv és biológia. Közös szigetközi táborozás, bécsi és budapesti kirándulás és ausztriai táborozás keretében valósítottuk meg a programot.